Khamis, 7 Ogos 2008

sorat-soret...

aku rasa terlalu banyak benda untuk diceritakan disini..ye la kan,aku baru je bermula untuk menulis blog ni..aku sendiri pun tidak pasti untuk bermula dari mana skarang ini..dan yang aku pasti,blog aku ni tidak akan ada pembaca..jadi aku menulis semua ini untuk kepuasan hati aku sendiri..sebab aku seronok tengok orang ade blog..mereka punya medium untuk memindahkan sesuatu dari hati / minda masing2...jadinya,aku pun mula la berkira-kira untuk punyai blog sendiri..banyak dah yang tersemat kat dalam diri aku ni.jd aku perlu keluarkan sedikit demi sedikit..blog ni la caranya..aku yakin...(dalam keadaan syok sendiri)...

aku memilih untuk menulis dalam melayu kerana aku rasa aku lebih senang untuk bercerita dalam melayu..english aku pun bukannye power sangat pun..lagipun aku rasa seronok untuk menulis dengan menggunakan bahasa melayu yang agak skema..

sebenarnye aku tidak punye sesiapa untuk berkongsi cerita..aku tidak punya kawan yang ramai..mungkin kerana sikap aku yang suka menyendiri.aku bukanla seorang yang peramah.jadi agak sukar untuk aku mendapat kawan baru..kawan perempuan plak boleh dikira ngan jari je..sadis sungguh..tapi aku suka berkawan....argh..macam mane ek...tp aku masih punya keluarga yang agak sempurna.walaupun hubungan kami sekeluarga tak berapa nak akrab..abah aku seorang insan yang tabah,mak pulak seorang fighter,akak2 aku penyeri dan adik2 ku penghuru-hara..

dua tahun lepas aku baru dapat tau yang aku punyai seorang abang tiri..jadi aku agak susah untuk menerima kedatangan orang baru ini..dia ok2 saje..kalu dia kaya syok gak..akak aku yang pertama juga adalah akak tiri (lain bapak) aku..dia membesar dengan aku..jd aku da buang jauh2 perkataan tiri tu...

sejak dari kecil kami sekeluarga hidup dalam sederhana..abah kerja goment,mak plak wat direct selling..jadinye,aku membesar dalam keadaan yang sederhana..tiada kemewahan..nak mintak belikan rollerblade pun susah.sampai aku terpaksa masuk pertandingan dalam suratkhabar sebab hadiah utamanye adalah rollerblade..tp aku kalah..jadinye,aku pun belajar la dengan tekun untuk mendapatkan itu rollerblade..dan aku akhirnye dapat..satu kepuasan..

sekitar tahun 1998,mak aku membuat keputusan untuk berniaga.bukak kedai sendiri..hidup kitorang berubah lepas tu..walaupun mewah sket dari dulu,tp kami sekeluarga hilang perhatian dari mak dan abah..diorang sibuk ngan bisnes baru..adik bongsu aku plak membesar tanpa perhatian khusus dari mereka..akibatnya,dia jadi kurang hajar,kuat melenting,boros dan lagi2..tp aku x salahkan mak dan abah aku.aku tau itu semua adalah untuk kami sekeluarga sebenarnya..

cukup bebelan pertama dari aku..

notakecildarihati.....

Tiada ulasan: