Jumaat, 8 Ogos 2008

antara dua....

aku suka dia..tp dia suka aku ke?aku tak punyai apa2...harta pun tak de..ade kete kancil je..tu pun kete mak..keje plak gaji tak besar..cukup2 je tiap2 bulan...aku nak shopping pun tak bleh..hampeh btul bos aku ni..tak paham2 lagi kena sindir ngan aku minggu2 lepas...

Bos : ko tak pegi tengok Chelsea main ke?
aku : tak kot..tak minat..lagipun tak mampu nak beli tiket.mahal sangat..
Bos : tak mahal la..semalam aku beli ade je tiket yang 30 rngt...
aku : oo..tp mahal lagi la tu...kang tak makan plak ujung bulan ni..tak cukup duit..hehe...
Bos : oooooooo.......


baik punya perli pun dia tak paham lagi..takde perasaan kot bos aku ni..jadi,aku pun mula berkira-kira untuk tukar tempat keje..tp,ade sedikit kegusaran untuk aku bertukar tempat kerje ni..antara persoalannye....

1 ) adakah keadaan ofis baru sama mcm skang ni..enjoy je memanjang..
2 ) adakah bosnye sporting giler macam bos aku skang ni....
3 ) bolehkah aku masuk lewat sesuka hati lagi....
4 ) bolehkah aku cuti sesuka hati dan wat alasan aku demam tanpa mengemukakan MC ...
5 ) boleh main internet tanpa batasan tak kat ofis baru itu nanti...

benda2 tu la yang membatalkan hasrat aku untuk bertukar tempat kerja..walaupun kawan2 aku kat ofis ni da tukar tempat kerja pun...takpe la,walaupun gaji yang dibayar bos aku skang ni agak kecil,aku tetap enjoy kat ofis ni...bleh masuk lewat,bleh main internet sesuka hati,bleh wat2 demam sesuka hati,bleh pakai t-shirt je pegi ofis,dan yang paling best kat ofis ni adalah kerana port aku yang sangat cun..kat belakang skali..memang syokla aku mengular kan....

bebalik kepada cerita aku suka dia....
aku memang suka dia..tp aku rasa dia tak suka aku pun..dia plak da ada balak pun..jadi aku rasa aku tak patut potong line balak dia..lagipun tak elok wat mcm tu kan..nanti jadi balik kat aku..at least kami still berkawan..tahun ni da masuk tahun ke-10 kami berkawan..lama tu..tp aku tak pernah bosan dengan dia..tiap kali dapat sms dari dia aku rasa best...tp itu hanya lah kadang2...sebab masing busy ngan kerjaya masing2..dia baru dapat kerja..tahniah..dan minggu lepas dia da belanja aku makan...adakah aku loser kerana membiarkan awek cun bayar makanan aku sedangkan dia tak makan?tak aku rasa...itulah sahabat namanye...dia je la kawan aku yang aku ada yang aku rasa aku bleh kongsi cerita aku...tp dia tak bleh tau aku ade blog ni...nanti dia kutuk aku..haha...

all the best for you kawanku....
doa aku sentiasa ade untuk ko...walaupun aku jarang berdoa...


dan skarang aku tak semena-mena terfikir tentang amalan aku kat dunia..aku da lama tak sujud pada Maha Pencipta...aku rasa malu + tak bersyukur + setan...dulu aku hanya semayang ketika nak dekat exam..sebab aku rasa aku dapat ketenangan lepas semayang tu..aku rasa hati aku bersih..supaya aku senang nak study biler nak final exam tu..dan bile aku dapat result yang bagus,kawan2 aku dengan nada jeles / dengki berkata sesama mereka...

"kalu kita semayang gak,mesti gempak mcm F kan"....

aku rasa mcm lagi berdosa sebab aku macam mempermainkan tuhan..ingat Dia masa kita memerlukan saje..bile da senang terus lupa pada-Nya...

bulan depan plak da masuk Ramadan...jadi aku perlu dekatkan diri aku pada Tuhan slowly..agar nanti orang tak cakap yang aku hanya ingat pada Tuhan bile puasa je..

tp aku macam dapat rasakan macam tu je...mintak2 la dielakkan...


tp skang ni aku rasa macam nak ponteng semayang jumaat lagi je...ya Allah...............berdosa nye aku...






notakecildarihati.....

Tiada ulasan: